EXPOSICIÓ FOTOGRÀFICA "LA VALÈNCIA OBLIDADA"
Des del 14 de desembre fins al 19 de gener
14/12/2018
  Des del 14 de desembre  podeu visitar l'exposició fotogràfica “LA VALÈNCIA OBLIDADA”, composta per imatges de la València de 1970 a 1980 presses pel fotògraf Joaquin Collado. L'exposició es compon d’un total de 89 obres realitzades entre els anys 70 i les primeres dècades dels anys 80 del segle XX. El material s'ha organitzat en cinc apartats: barri xinés, gitanos, el rastre, Sant Esteve i altres. En l’apartat dedicat al barri xinés es mostren imatges captades de la quotidianitat d'aquest singular ambient dels anys 70, totes elles realitzades amb un enquadrament perfecte, on el fotògraf, dissimuladament, fotografiava les diferents escenes. D’altra banda, les instantànies relatives a l’ètnia gitana constitueixen retrats des d'una confiança que permet plasmar la mirada d'un poble que volia recordar les seues arrels. El rastre, el qual roman fotografiat quan encara aquest s’ubicava en la plaça de Nàpols i Sicília, mostra persones retratades de forma directa, una vegada més amb la confiança que el fotògraf establia amb el personatge. En l'apartat dedicat a la plaça de Sant Esteve es barregen els jocs infantils, la pobresa i l'activitat d'una joventut que jugava a ser major. L'exposició es tanca amb un apartat general sobre València, on es capten moments fugaços emmarcats dintre una composició impecable. Joaquín Collado va nàixer a València en 1930 i s'inicià en la fotografia de forma autodidacta en 1965. Aquest ex treballador de banca cultivava durant el seu temps lliure la seua afició de fotografiar persones, personatges i enclavaments de la ciutat. La seua mirada respecte de la vida urbana és una barreja d'immediatesa, fugacitat, cerca de l'instant òptim i enquadrament perfecte. La mostra, comissariada per Luis Carrasco Llopis, compta amb el suport d’AGFOVAL (l'Agrupación Fotográfica Valenciana) i el Círculo Collado.

Formulario de búsqueda

Lu Ma Mi Ju Vi Do