EXPOSICIÓ "IL.LUSTRACIONS SOBRE PLANTES AROMÀTIQUES VALENCIANES"
6/06/2018
La Diputació de València presenta el cartell de les plantes aromàtiques valencianes al Museu Valencià de la Festa  • L’exposició compta amb les il•lustracions originals de l’autor, l’algemesinenc Joan Llopis Doménech   Les pintures exposades formen part de la primera iniciativa de la campanya de foment del valencià Les plantes aromàtiques, duta a terme per la Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València, dependent de l’Àrea de Cultura. El cartell mostra les il•lustracions acompanyades de la terminologia de les principals espècies aromàtiques del nostre territori, amb la denominació científica (en llatí), la denominació estàndard més estesa i una segona forma, també estàndard, però menys coneguda o menys usada, com a opció secundària. A més, al document també s’especifica si aquestes plantes tenen usos medicinals, culinaris o fragants. Aquestes accions tenen l’objectiu d’ajudar a conèixer més i millor el nostre territori a través de les paraules que fem servir per a descriure’l i estendre l’ús del valencià normatiu entre la ciutadania.    Viatjar al llarg del nostre territori a través de les plantes aromàtiques i medicinals autòctones és el que oferix l’exposició Il•lustracions Plantes aromàtiques valencianes,  de l’artista algemesinenc Joan Llopis Doménech. Una mostra de vint aquarel•les que il•lustren amb detall la flora que creix salvatge a les nostres comarques. La inauguració compta amb les il•lustracions originals pintades per l’autor i tindrà lloc el dimecres 6 de juny a les 19:30 h en el Museu Valencià de la Festa.

Formulario de búsqueda

Lu Ma Mi Ju Vi Do