VII ANIVERSARI DE LA DECLARACIÓ DE LA FESTA DE LA MARE DE DÉU DE LA SALUT PATRIMONI DE LA HUMANITAT PER LA UNESCO
28/11/2018
#AlgemesíUnesco Hui, 28 de novembre de 2018, és l'aniversari de la declaració de la Festa de Mare de Déu de la Salut com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per part de la Unesco. Hui es compleixen 7 anys des que l'organització de l'ONU per a la protecció de la cultura al voltant de tot el món va premiar al poble d'Algemesí amb aquest reconeixement. Per aquest motiu, compartim el vídeo realitzar per Berca TV, en el qual posen imatges a la rapsòdia “Muixerangues al cel” del compositor i director Juan Carlos Sempere Bomboí.   Muixerangues al cel", rapsòdia per a banda simfònica i dolçaina inspirada en els balls de la processó de la Mare de Déu de la Salut d'Algemesí del compositor i director Juan Carlos Sempere Bomboí.   Banda Simfònica d’Algemesí- Societat Musical d’Algemesí, Xavi Richart, Andres Felici i els dolçainers i dolçaineres de la Colla d’Algemesí   Durant tot aquest temps, s'han aconseguit moltes fites en la promoció i protecció de la Festa de la Mare de Déu de la Salut tant en l'àmbit nacional com internacional. La nostra celebració i els seus balls són coneguts no sols a Espanya, sinó que també han despertat l'interès de moltes comunitats fora de les nostres fronteres. Un exemple és la celebració de l'Assemblea General de la ICCN, que va tenir lloc a Algemesí aquest passat mes de setembre i que va dur al nostre poble quasi una vintena de delegacions internacionals. Representants de la República de Corea, la Xina, Índia, Filipines, Itàlia, Israel, Iran, Palestina, Letònia, República Txeca, Eslovàquia, Sri Lanka i Vietnam visitaren Algemesí aquest setembre i pogueren viure en primera persona la Festa de la Mare de Déu de la Salut. Una experiència molt enriquidora per al nostre poble, que es consolida a nivell internacional com a seu de cultura.   Prova d'açò és el fet que la seu de la ICCN, que treballa en tot el món per la protecció del patrimoni immaterial cultural, estarà a la nostra ciutat des del 2019 i fins al 2022. Serem el centre mundial de protecció i promoció del patrimoni els pròxims 4 anys. No hi ha millor notícia per a celebrar l'aniversari del nostre Patrimoni Immaterial de la Humanitat que saber que, 7 anys després de rebre el reconeixement de la Unesco, Algemesí s'ha consolidat com a referent en el panorama internacional de la cultura.

Formulario de búsqueda

Lu Ma Mi Ju Vi Do